Dlaczego warto jeść pestki z dyni?

Witaminy i minerały zawarte w pestkach z dyni

Pestki z dyni są źródłem wielu witamin oraz minerałów. Zawierają przede wszystkim bardzo dużo witaminy C, tiaminy, niacyny, witaminy B6, kwasu foliowego i witaminy A, E oraz K. Dodatkowo są cennym źródłem wapnia, żelaza, magnezu, fosforu oraz cynku.

Codzienne jedzenie pestek z dyni ma wiele cennych korzyści dla zdrowia całego organizmu. Badania wskazują, że pestki z dyni mogą zapobiegać miażdżycy, ze względu na fakt, że obniżają poziom „złego” cholesterolu.
Pestki z dyni są także wskazane przy cukrzycy, ponieważ wykazują szereg właściwości przeciwcukrzycowych.

Ze względu na obecność kukurbitacyny w pestkach z dyni, są one powszechnie stosowane jako środek do usuwania robaków w przewodu pokarmowego człowieka (na przykład owsików). Są one bezpieczne w stosowaniu, ponieważ nie podrażniają błony śluzowej jelita i mogą być stosowane również u dzieci.

Pestki z dyni – jak włączyć je do swojej diety?

Pestki z dyni świetnie smakują na surowo – mowa tutaj zarówno o pestkach suszonych, jak i tych pochodzących ze świeżo wydrylowanej dyni. Mogą zastąpić inne niezbyt zdrowe przekąski (jako alternatywa chipsów chociażby). Pestki z dyni świetnie sprawdzają się jako dodatek do sałatek, a nawet do słodkich ciast. Nie można o nich zapomnieć wypiekając domowe bułki czy chleb – pasują zarówno do ciasta, jak i jako posypka.

Pestki z dyni świetnie sprawdzą się również jako dodatek do owsianki, a także ciasteczek zbożowych i owsianych. Można je także dodać do domowe granoli.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*